Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Gaasbeek - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Gaasbeek - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 November 2013 | Singapore, Singapore

Weer back to reality, na de tentamens een korte vakantie gehad. Donderdag tot maandag naar Singapore geweest. Wat een geweldige stad.
Vorige week maandag waren de "zware" tentamens afgelopen. Ze kunnen hier tentamens maken waarbij het toegestaan is je computer te gebruiken inclusief internet. Daarnaast nog een open boek en gesloten boek tentamen gehad en moest ik 2 papers inleveren. Ik heb het gelukkig allemaal overleefd:) Dat werd maandag even gevierd met een suprise party voor een jarige franse. We hadden een enorme villa inclusief zwembad en jakuzzi, waar we de hele avond wat hebben gedronken en gezwommen. Toen 2 dagen even me kamer weer op orde gemaakt en toen was het tijd voor.. SINGAPORE!

Ik vloog samen met sabine naar singapore waar 3 mensen al waar en marnix kwam vanaf Thailand. We hadden ingecheckt en kwamen er achter dat bij Tigerair het niet mogelijk is om drinken te kopen daarna, dus we zaten nog een uur opgesloten in een kleine ruimte. Toen we naar het vliegtuig liepen zou ik even een grapje met de douna maken over een flesje water dat ze hadden ingenomen. Die man kont het wel waarderen en zei dat ik hem wel op mocht drinken. (dat is nou typisch Indonesie) Een paar uur later was ik in een hele andere cultuur, waar alles strict is. De vlucht was prima, we hadden uitgevonden dat Wodka heel goedkoop was in het vliegtuig en hadden dus besloten goed voorbereid in Singapore aan te komen door maar een flesje te kopen. De stewards vonden het wel gezellig en boden een glas met ijs aan.

In singapore uitgecheckt en naar de metro gelopen, ondertussen even wat drinken gekocht. Wat ons gelijkt al opviel was dat het veel rustiger en relaxer was dan in Indonesie, we misten de scooters het getoeter en de mensen die overal rondhangen. Mensen spraken goed Engels wat natuurlijk ook een groot voordeel is. We zaten rustig in de metro onze cola op te drinken wanneer Sabine ineens een groot bord zag waarop stond: eten en drinken 500$ boete. Welkom in Singapore, dus die maar snel weer weggestopt.

We hadden een top hostel geboekt in Singapore(Incrowded 2 hostel), gemenge slaapzallen maar inclusief ontbijt.:) Er hing een gezellige sfeer en hebben spullen gedropt en de stad in gegaan. We hadden best honger gekregen maar alles was helaas al dicht, dus werd het maar mc donalds. We zouden ergens een drankje gaan doen, maar geen goede plek gevonden waar druk was en betaalbaar. 10 euro voor een biertje is geen gekke prijs in Singapore. Volgende dag naar Santosa geweest. In singapore hebben ze alle toersiten attracties maar op 1 eiland gegooid, en hebben daar rond gefietst, wat natuurlijk al weer bijna 3 maand geleden is geweest dat ik een fiets heb aangeraakt. Even heerlijk gezwommen en over het eiland gelopen.

's avonds even gegeten in china town en zouden we naar de hoogste ... bar ter wereld gaan, maar door het onweer was hij gesloten. Toen zijn we naar de club gegaan die 2 verdiepingen lager is maar natuurlijk ook een super uitzicht had. Daarna nog wat rond gelopen op Clack quay, het uitgaans centrum van Singapore.

Volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we naar een park geweest waar we wat rond hebben gelopen, en 's avonds naar de night safari geweest. We hadden eerst een show van vuur spuwers en daarna nog een show van dieren en toen in een treintje door het park gereden. Er waren leeuwen tijgers olifanten giraffe en alles wat je maar kon bedenken.

Dag erna wat rond gelopen in de stad en hadden we een hele leuke gratis step tour van het hotel. Waarbij de mooiste gebouwen en monumenten hebben bezocht en eindigden met 2 shows en een prachtig uitzicht op de stad. De eerste show was heel spectaculair, ze hadden een fontein waarin ze een film lieten zien. Ze spoten het water omhoog en gebruikten dat als beamer scherm, daarnaast allemaal special effects met vuur en water en rook en zeepbellen. De 2e show was in Marina bay garden(wat 1 miljoen dollar aan onderhoudt kost per week), met allemaal lichtjes in nepbomen.
'S avonds zijn we naar de wereld beroemde marina bay sands hotel guest. het hotel heeft 3 torens en een platform daar boven op, werelds grootste casino is daar ook. Toen we daar aankwamen stonden er al ferarri's en lamborghini's. We zijn naar de skybar geweest met een geweldig uitzicht over Singapore en de zee een heerlijk drankje gedaan.

Laatste dag zijn we naar china town geweest, waar je allemaal leuke souveniertjes hebt en kleine winkeltjes. Daarna het vliegtuig gepakt, wat bijna leeg was. Dus 3 stoelen uitzoeken en heerlijk slapen.

• 12 November 2013 - 18:58

Jolanda:

Wow.....volgens mij was dat een super ervaring!!! Gaaf man!
    Mooi om te lezen! Lekker verder genieten !

• 12 November 2013 - 18:59

Tim Gaasbeek:

Ging je nou voor je studie naar het buitenland? Lekker hoor genieten!!

• 13 November 2013 - 07:40

Hendrika:

Heerlijk om te lezen dat je kind zo geniet

• 28 December 2013 - 16:56

Nel-an: