Universiteit, stappen en het toeristen leven - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Martijn Gaasbeek - WaarBenJij.nu Universiteit, stappen en het toeristen leven - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Martijn Gaasbeek - WaarBenJij.nu

Universiteit, stappen en het toeristen leven

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 September 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Ik ben nu een dikke week in Yogyakarta en al lekker gesetteld. Ik weet al waar ik voor de broodnodige dingen moet zijn en verdwaal al bijna niet meer(met een beetje hulp van Google maps). De taal is gelukkig makkelijk en begin in met kleine stapjes al een beetje te kunnen.
Vorige week me ingeschreven bij de universiteit en geregeld dat ik een Kitas(verblijfsvergunning) ga krijgen. Vervolgens heb ik 2 introductie dagen gehad, inclusief een heuse fietstocht over de Campus. Hier is het verplicht om elke dag in een lange broek, dichte schoenen, en een polo/blouse naar de universiteit te gaan, dus dat is wel even wennen in deze hitte.

Vorige week ook al even van het nachtleven hier geproefd:) Met een grote groep internationale studenten een paar keer uit geweest. Hier heb je veel kleine barretjes met live muziek en een gezellige sfeer. We zijn ook naar een soort van discotheek geweest, een free flow party en naar de Bioscoop.
Ik ben nu alles geregeld is maar eens eindelijk begonnen met de toerist uithangen. Ik ben naar Prambanan, een grote Hindoe tempel, geweest. Foto's staan al online. Op zaterdag kwam Juliet uit Surabaya hier, en zijn we wezen shoppen bij het grote winkelcentrum hier. 's avonds gingen we met Nita(een indonesisch meisje) op pad. We zijn wezen eten bij een stravestieten show, wat best wel grappig was. Wat dan wel opvalt is dat de Indonesiers hele droge hummor hebben. Daarna nog op een terrasje wat wezen drinken en als afsluiter nog maar even op straat gegeten. Volgende dag zouden we naar Borobudur, maar dat hebben we vanwege de hitte toch maar ingeruild voor het strand. Het strand is een heel mooi uitzicht en woeste zee alleen helaas waaide het wel hard. Daar merkten we ook wel echt dat we een attractie opzich zijn, aangezien we met de helft van het strand op de foto staan. Vanochtend zijn we nog naar Taman Sari(Bloemen tuin, maar Water Castle in het engels) geweest. Daar leefden Sultan nummer 1 en 2. Het zag er een beetje uit als een gevangenis maar het verhaal erachter was heel leuk om te horen. Daar zijn 3 zwembaden, 1 voor de sultan, 1 voor de vrouwen en 1 voor de kinderen.

Vanmiddag maar even achter me simkaart aangeweest, aangezien die was opgehouden met werken. Gelukkig doet hij het nu weer:) Vervolgens Juliet op de trein gezet en vanmiddag lekker even rustig aan gedaan.

Morgen beginnen me eerste 2 college's op de universiteit dus dan moet even iets eerder opstaan dan normaal, dus vanavond lekker vroeg op bed:)

• 09 September 2013 - 14:38

Celesta:

Klinkt goed allemaal! Ben blij dat je je draai daar gevonden hebt. Veel succes met je eerste college dag en geniet ervan ;-)
    Bersenang senang!

• 09 September 2013 - 16:45

Jeroen:

Leuk om weer wat te horen. Moet je vaker doen ;-) veel plezier!

• 10 September 2013 - 07:55

Opa En Oma Bijma:

hallo martijn wat fijn om weer iets van je te horen,
    mooi dat je het naar je zin hebt.