Eerste 2 dagen in Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Martijn Gaasbeek - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen in Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Martijn Gaasbeek - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen in Jogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 September 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Zaterdag middag rond half 2 kwam ik aan in Jogjakarta, warm welkom(36 graden) van mijn nieuwe familie en naar huis gebracht. Ik woon in een grote kamer aan het binnenplaatsje van de familie. Foto's volgen nog.

Eerst even spulletjes uitgepakt en kasten ingericht, toen even bij gekomen van de vlucht. 's avonds gingen we uit eten naar een Pizzaria, want ik heb nog lang genoeg de tijd om Indonesisch eten uit te proberen. Ik heb gelijk ook maar een scooter(naja motor) gehuurd en naar huis toe gereden. Als scooterrijder hier is het gewoon een kwestie van gas geven en om auto's heen slalommen. Na een goede nachtrust heb ik het scooter rijden even op de proef gesteld door een afspraak te hebben helemaal aan de andere kant van de stad. Na heel wat om rijden ben ik er uiteindelijk gekomen. De meeste straten hier lijken heel veel op elkaar, en in de drukte kun je bijna niet op de straten en omgeving letten. Heb ik bij een huisje gekeken wat heel afgelegen lag en veelste klein was, dus nog even doorzoeken.

Voor de rest is het hier vooral heel warm(ook volgend indonesische begrippen), dus mijn airco is mijn beste vriend op dit moment. Vanmiddag even een middagdutje gehad en nog even voetbal gekeken tegenover mijn huis. Het is hier onmogelijk om het gras groen te houden, dus eigenlijk doen ze aan een soort van Beachsoccer. Nu nog even rustig aan doen en morgen met me studentbuddy even naar de universiteit om me in te checken.

  • 01 September 2013 - 11:39

    Jeroen:

    Wat een ervaring, lekker genieten.

  • 01 September 2013 - 17:55

    Jan Koopman:

    Hoi Martijn..leuk dat je zo je ervaringen deelt..veel plezier en doe maar leuke ervaringen op. En ik blijf graag op de hoogte via dit medium. Hartelijke groet, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 6900

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Indonesie

Landen bezocht: